PIOTR KOPEĆ
Urodzony w 1971 r., malarz i scenograf. Lubartowianin. Absolwent pracowni plastycznej PMDK, uczeń Dariusza Dessauera.
Studiował w Instytucie Wychowania Artystycznego UMCS w Lublinie, gdzie uzyskał oceniony celująco dyplom malarstwa w pracowni prof. M. Stelmasika (1995). Dyplomem z wyróżnieniem, realizowanym pod kierunkiem promotora prof. A. Kreütz-Majewskiego, ukończył Podyplomowe Studium Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.
Piotr Kopeć jest autorem 25 wystaw indywidualnych w kraju i za granicą, brał również udział w wielu wystawach zbiorowych, m. in.; w Warszawie, Krakowie, Lublinie, Münster, Wilnie, Suwałkach, Lubartowie. Jego prace znajdują się w zbiorach prywatnych w kraju oraz Białorusi, Słowacji, Francji, Niemczech, Kanadzie, USA.
W latach 1996-1998, uzyskał otrzymał stypendium twórcze Urzędu Miasta Lubartów dla studentów wyższych szkół artystycznych. Był instruktorem wychowania plastycznego w Lubartowskim Ośrodku Kultury, w Krakowskim Klubie Okręgu Wojskowego, jak również w Krakowskim Klubie Artystów Nieprofesjonalnych "Zaułek". Uzyskiwał nagrody i wyróżnienia, uczestniczył w międzynarodowych plenerach malarskich "U źródła" w Suwałkach. Realizował prace malarsko-konserwatorskie w klasztorze oo. Kapucynów w Lubartowie.
Twórczość scenograficzna Piotra Kopcia obejmuje pracę filmową, telewizyjną i teatralną.
Jako student był asystentem K. Zachwatowicz w Starym Teatrze przy sztuce "Klątwa" w reż A. Wajdy.
W dziedzinie kinematografii pracował z takimi reżyserami jak: J. Antczak, J. Englert, J. J. Kolski, M. Wojtyszko, W. Wójcik, A. Holland, W. Adamczyk, A. Maleszka, R. Brylski, M. Dejczer. Pracował przy filmach fabularnych: "Chopin- Pragnienie miłości" ( dzięki pracy Piotra Kopcia w tym filmie znalazły się lubartowskie, nadwieprzańskie łąki), " Pornografia” i „Jasminum” w reż. J.J. Kolskiego, „Magiczne drzewo” w reż. A. Maleszki, „Zenek” w reż. J. Hryniaka, „Hans Kloss. Stawka większa niż śmierć” w reż. P. Vegi, „Miłość na pierwszą stronę” w reż. M. Sadowskiej i innych. ", a także w dokumencie fabularyzowanym "D-DAY TO Berlin" dla TV BBC. W jego dorobku znajdują się również scenografie wielu seriali, np. „Ekipa”” w reż. A. Holland, „Pensjonat pod różą”, „Całkiem nowe lata miodowe”, „Fałszerze. Powrót sfory”, „Motyw”, „Doręczyciel”, „Barwy szczęścia”, „Belle epoque”, „Ranczo” i innych, jako dekorator wnętrz pracował przy filmie "Projekt dziecko" w reż. A. Dobrzyckiego.
Jest autorem scenografii do spektaklu „Pan Gustaw i Matylda”, wyreżyserowanym przez M. Wojtyszkę do Teatru Telewizji.